Privacyverklaring
In deze privacyverklaring kunt u lezen hoe wij omgaan met uw
gegevens.
Welke gegevens worden door ons vastgelegd ?
U verkoopt of verhuurt uw object
Wanneer u ons inschakelt bij de verkoop of verhuur van uw object, dan
leggen wij de volgende gegevens vast:
- uw naam, adres en contactgegevens zoals uw telefoonnummer en
e-mailadres
- de reden van verkoop of verhuur, bijvoorbeeld groter wonen of
verandering van werk
- de datum van aanmelding van het object en de periode dat het object te
koop of te huur staat of heeft gestaan
- de omschrijving en kenmerken van het object zoals de vraagprijs of
huurprijs, het bouwjaar, de oppervlaktes en indeling, kadastrale gegevens
en de WOZ-waarde
- beeldmateriaal zoals foto’s en video’s van het object.
- de reden van een eventuele intrekking van de bemiddelingsopdracht
- wanneer het object is verkocht of verhuurd: de transactiegegevens zoals
de verkoop- of verhuurprijs en de transactiedatum
- overige informatie die u aan ons verstrekt
U bent op zoek naar een ander object
Wanneer u ons inschakelt bij de aankoop of huur van een object of een
bezichtiging doet bij een object, dan kunnen wij de volgende gegevens
vastleggen:
- uw naam, adres en contactgegevens zoals uw telefoonnummer en
e-mailadres
- het zoekprofiel waarin uw wensen omtrent een object zijn opgenomen
- gegevens over uw huidige object zoals de koop- of huurprijs de reden
van koop of huur, bijvoorbeeld groter wonen of verandering van werk
- uw leeftijds- en inkomenscategorie en gezinssamenstelling
- wanneer u een object heeft gekocht of gehuurd: de transactiegegevens
zoals de koop- of huurprijs en de transactiedatum
- overige informatie die u aan ons verstrekt
U koopt of huurt een object van iemand die gebruik maakt van onze
dienstverlening.
Wanneer u een object heeft gekocht of gehuurd en de verkoper of
verhuurder heeft zich laten bijstaan door ons dan kunnen wij de volgende
gegevens vastleggen:
- uw naam, adres en contactgegevens zoals uw telefoonnummer en
e-mailadres
- gegevens over het object die u heeft gekocht of gehuurd zoals het
adres, kenmerken van het object , de koop- of huurprijs en de
transactiedatum
- de reden van koop of huur
- uw leeftijds- en inkomenscategorie en gezinssamenstelling
- gegevens over uw oude object zoals de koop- of huurprijs
- overige informatie die u aan ons verstrekt
Waar
gebruikten wij deze gegevens voor ?
U verkoopt of verhuurt uw object of u bent op zoek naar een ander
object
Wij gebruiken uw gegevens om de bemiddelingsopdracht die u ons heeft
verleend uit te voeren. Uw gegevens kunnen ook worden gebruikt:
- om uw object bij het publiek onder de aandacht te brengen, bijvoorbeeld
op Funda, op de website van ons
makelaarskantoor of in verkoopbrochures
- om taxaties en andere waardebepalingen uit voeren (uw object wordt
alleen als referentiepand gebruikt)
- voor het uitvoeren van analyses en rapportages zodat ons
makelaarskantoor de dienstverlening kan verbeteren
- voor het toezenden van informatie over producten en diensten van ons
makelaarskantoor; als u zich hiervoor wilt afmelden dan kunt u hiervoor
contact opnemen met ons.
U bent op zoek naar een ander object
Wanneer u ons inschakelt bij de aankoop of huur van een object of een
bezichtiging doet bij een object. Uw gegevens kunnen ook worden gebruikt:
- om informatie toe te sturen omtrent andere objecten
- om het uitvoeren van analyses en rapportages zodat wij onze
dienstverlening kunnen verbeteren
- voor het opstellen van formele documenten; Koopakte, koopovereenkomst,
(OTD) Opdracht tot dienstverlening of Taxatierapport
U koopt of huurt een object van iemand die gebruik maakt van onze
dienstverlening.
Wij gebruiken uw gegevens om contact met u te onderhouden, bijvoorbeeld
om u de koopovereenkomst toe te sturen. Uw gegevens kunnen ook worden
gebruikt:
- voor adviesdoeleinden, wanneer u daarom heeft verzocht
- voor het uitvoeren van analyses en rapportages zodat wij onze
dienstverlening kunnen verbeteren
- voor het opstellen van formele documenten; Koopakte, koopovereenkomst,
(OTD) Opdracht tot dienstverlening of Taxatierapport
Uitwisselingssysteem
De
systemen van ons zijn gekoppeld aan het VastgoedPRO
Informatie Uitwisseling. Dit systeem bevat actuele informatie over alle
woningen en andere onroerende zaken die bij VastgoedPRO
makelaars en andere makelaars in verkoop of verhuur zijn gegeven. Alle VastgoedPRO makelaars zijn aangesloten op dit
systeem. Hoe uw gegevens in het kader van het VastgoedPRO
uitwisselingssysteem worden gebruikt kunt u hierna lezen.
Over VastgoedPRO
VastgoedPRO is de
beroepsorganisatie voor vastgoed professionals, waaronder makelaars en
taxateurs. VastgoedPRO biedt ondersteuning aan
de bij haar aangesloten makelaars en beheert o.a. het centrale
uitwisselingssysteem waarmee VastgoedPRO
makelaars onderling informatie kunnen delen over woningen en andere
onroerende zaken. Meer informatie over VastgoedPRO
kunt u vinden op www.vastgoedpro.nl.
Welke gegevens worden vastgelegd in het VastgoedPRO
Informatie Platform?
Via een
automatische koppeling ontvangt VastgoedPRO een
deel van de gegevens die door ons zijn vastgelegd. Dit betreft de
beschrijving, kenmerken en foto’s van het object, alsmede (indien van
toepassing) transactiegegevens zoals de prijs en datum overdracht. Uw
naam of ander persoonlijke gegevens worden hier niet in opgeslagen. Deze
gegevens worden uitsluitend opgeslagen in onze eigen systemen.
Waar gebruikt de VastgoedPRO deze gegevens
voor?
De
gegevens worden door de VastgoedPRO gedeeld met
andere VastgoedPRO makelaars om uw woning onder
zo groot mogelijk aantal zoekers onder de aandacht te brengen. Ook kunnen
de gegevens gebruikt worden als referentieobject bij taxaties door VastgoedPRO taxateurs.
Toegang tot gegevens
VastgoedPRO
makelaars en taxateurs hebben toegang tot het uitwisselingssysteem in het
kader van hun dienstverlening, waaronder de aankoop en verkoop van
woningen en het verrichten van taxaties en waardebepalingen. Medewerkers
van de VastgoedPRO hebben toegang tot het
systeem in het kader van hun dagelijkse werkzaamheden.
Beveiliging en bewaartermijn
Wij zullen er voor zorgen dat uw gegevens adequaat worden beveiligd zodat
uw gegevens worden beschermd tegen ongeautoriseerd gebruik,
ongeautoriseerde toegang, wijziging en onrechtmatige vernietiging. Uw
gegevens worden bewaard zo lang als noodzakelijk voor de hierboven
aangegeven doeleinden of voor zover dit noodzakelijk is voor de naleving van
wettelijke verplichtingen en voor het oplossen van eventuele geschillen.
Inzage, correctie en verwijdering
Verzoeken tot inzage, correctie of verwijdering van gegevens te richten
aan ons kantoor onder vermelding van uw naam en adres. Ons kantoor zal in
beginsel binnen vier weken op een verzoek tot inzage of correctie verzoek
reageren. In geval van een verzoek tot verwijdering zal ons kantoor de
betreffende persoonsgegevens zo spoedig mogelijk verwijderen, tenzij en
voor zover de wet verplicht om de betreffende persoonsgegevens te bewaren
of er (andere) dringende redenen zijn die zich tegen verwijdering
verzetten.
Vragen?
Wij nemen uw privacy serieus. Heeft u vragen, aarzel dan niet om contact
op te nemen met ons kantoor.
|